20 maj 2010

Roland Utbult var är ditt svar

Citat” Politik är för mig att påverka. Jag vill göra det utifrån min kristna människosyn och med Jesu liknelse om den barmhärtige samariern som utgångspunkt. slut citat Roland Utbult, riksdagskandidat 2010 (KD ) läs hela artikel här Påverka utifrån kristen människosyn

Min fråga till Roland Utbult vad ger du för svar till de kristna i Palestina citat” Men det riktar sig också till oss hemma i Sverige och övriga kristna i världen. När jag frågar Nidal Abu Zuluf, ansvarig för kampanjverksamheten hos YMCA i Beit Sahour, vilket huvudbudskapet är till oss säger han: Läs och begrunda! Vilket är ert svar? Vi förtjänar att få veta! De förtjänar att få veta

Vad ger vi kristna för svar till den kristne palestiniern Metri Ghneim ( 2:66 in i filmen)
AlJazeeraEnglish — 15 maj, 2010 — Palestinians across the world are marking on Saturday the 62nd anniversary of Nakba, which means catastrophe.
In 1948, hundreds of thousands of Palestinians were displaced and many became refugees due to the formation of the state of Israel.
Mass gatherings commemorating the day of "catastrophe" in the West Bank and Gaza displayed a rare instance of unity between various political factions.
Al Jazeera's Nour Odeh reports from Beit Jala, a town in the West Bank.


Läs även Christ at the Checkpoint

"Den enda demokratin i Mellanöstern" har talat

Här är en politiker som gett svar: Lars Ohly och Israel-2

Läs även andra bloggares åsikter om


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar