25 juli 2017

Nekad Inresa





”Washington DC(24 juli 2017) - Fem medlemmar i en grupp av judiska, muslimska och kristna ledare i en interreligös delegation hindrades från att gå ombord på flyget till Israel på grund av sin offentliga kritik av den israeliska regeringens politik gentemot palestinierna. ”

”Israel nekade mig möjligheten att resa dit på grund av mitt arbete för rättvisa för palestinierna, trots att jag är jude och en rabbin,”  sa  Rabbi Alissa Wise .  ”Jag är förtvivlad och upprörd. Detta är ännu ett bevis på att demokrati och tolerans i Israel sträcker sig endast till dem som faller i linje med sina alltmer repressiva politik mot palestinierna.” läs mer Jewish Voice for Peace

Tidigare: "Att riskera att bli avvisad på Ben Gurion skapar ju en osäkerhet kommer jag släppas in? Själv har jag vid de två senaste resorna blivit detaljerat utfrågad var och vem jag avser besöka. Jag har aldrig varit med att man gör det när man reser in i andra länder med visumfrihet." Ur  Avvisad från Israel


Läs även andra bloggares åsikter om  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar