16 februari 2013

Res till Israel och Palestina med Stenbäck


 
Jag vill göra reklam för en Pilgrimsresa till Israel och Palestina. Reseledare är Gunnar Stenbäck, han är pensionerad präst i Svenska Kyrkan, ekumenisk följeslagare i Israel och Palestina. 

 Resan sker  22-31 oktober 2013

Så här skriver han : Citat “Jag kan inte låta bli att berätta för er om möjligheten att få åka till Jerusalem, Betlehem, Norra Västbanken och Galliléen den 22-31 oktober 2013 med mig som reseledare och Bertil Hanberger som kaplan. Temat blir ”Levande stenar” för vi ska besöka bl.a. kristna på olika platser bl.a. Betlehem, Beit Sahour, Taybeh, Zebabdeh och Burqin. Vi kommer flera nätter att bo hos palestinska kristna familjer. Resebyrå är ”Exodus” i Lund, som brukar ordna traditionella pilgrimsresor till Israel, men som denna gång har varit öppna för en annorlunda pilgrimsresa till både Palestina och Israel i samarbete med ”Laila Tours” i Betlehem” slut citat



Läs mer om resan kan läs i : Exodus Resor - Det heliga landet - Israel och Palestina med Stenbäck

Jag kan rekommendera Gunnar Stenbäck som reseledare , han var vår guide en morgon vid checkpoint Gilo. Läs om Kaffeförsäljaren vid Checkpoint Gilo 

Så här uttrycker sig en  resenär som varit med på en tidigare resa som Gunnar var reseledare för :
"Gunnar var väldigt bra som reseledare, eftersom han väl kände till de trakter vi färdades i.
Han kände många människor och hade kontakter både här och där."

Tidigare: Pilgrimsresa till Israel och Palestina

Tidigare gästkrönika av Gunnar Stenbäck:När mina ögon öppnades var det omskakande

Och debattartikel: Dagen-”Möt de kristna i det heliga landet ”

Foto: Gunnar Stenbäck fotograf EB

Läs även andra bloggares åsikter om

1 kommentar:

  1. Gammelsmurf asså, ingen är som han.... Om du läser Gunnar, god fortsättning och ta hand om dig min vän.

    SvaraRadera