5 september 2009

Jerusalembrevet


Jag gjorde en studieresa till det heliga landet 7-14 oktober 2008 i studieförbundet Bilda ;s regi. Att just åka med dem vill jag verkligen rekommendera. Jag berättar om min resa och ” mina möten med människorna i det heliga landet i min blogg från okt.2008 ända fram till april 2009.

Bilda har en förnämlig tidning som jag vill rekommendera.

Ur artiklarna:
– Sune, hur är läget i Jerusalem?– Vad tror du kommer att ske i höst? Är det lugnt också när vår studiegrupp kommer i oktober?– Vad händer med de 53 palestinier som nyligen blev vräkta från sina hem i östra Jerusalem och sover på madrasser på gatan? Finns det risk att det kommer en tredje intifada?

En pilgrimsresa – är den möjlig utan möten med troende på de platser man besöker? Frågan ställdes vid en internationell konferens som hölls på Bildas studiecenter i Jerusalem i juni, en konferens som rymde många hissnande historiska perspektiv. här länk till den:
Jerusalembrevet sept 09

Foto: Egon Berglund vår guide (han i svart skjorta)i Betlehem

Läs även andra bloggares åsikter om




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar